1. klass

Tallinna Kuristiku Gümnaasium
Sihtgrupp: 1. KLASS
Teema: PÄIKE JA TAEVAS
Tehnika: õlipastell ja märjale pinnale akvarell + sool
Maht: 1-2 korda 45 min
Õppevahendid: A3 paber, õlipastell, akvarell, pintslid, sool








Tallinna Kuristiku Gümnaasium
Sihtgrupp: 1. KLASS
Teema: HIIREKÕRVUS PUUD JA PÕÕSAD
Tehnika: puhumistehnika ja guašš
Maht: 1- 2 korda 45 min
Õppevahendid: A3 paber, kõrred, tušš, guašš ja pintslid





Tallinna Kuristiku Gümnaasium
Sihtgrupp: 1. KLASS
Teema: PAABULIND
Tehnika: õlipastell + akvarell
Maht: 1-2 korda 45 min
Õppevahendid: A3 paber, õlipastell ja akvarell

http://www.slideshare.net/eveneito/paabulind







Tallinna Kuristiku Gümnaasium
Sihtgrupp: 1.KLASS
Teema: KALAD
Tehnika: õlipastell + akvarell ja sool
Maht: 1-2 korda 45 min
Õppevahendid: A3 akvarellpaber, õlipastell ja akvarell

http://www.slideshare.net/eveneito/kalad-kunstiringi




Vanalinna Hariduskolleegium
Sihtgrupp: 1 KLASS
Teema:  KALEVIPOJA  TEEKOND  MAAILMA OTSA
Tehnika:  SÜSI
Maht: 2 korda 45 min
Eesmärgid:  Õpilane tunneb Eesti eepost Kalevipoeg ja see inspireerib teda. Õpilane omandab esimese kogemuse söetehnika kasutamisest kunstitunnis.
 (1 kooliastme õppesisu 1 komponent õppekava järgi on pildilised jutustused. Õpitulemustena on oluline tunda rõõmu kunstist, kui mängulisest  ja loovast tegutsemisest. Kasutada erinevaid tehnikaid ja ajaloolisi materjale. Õppesisu seostamine Eesti rahvakultuuriga)

Põhimõisted: eepos, muistend, Kalevipoeg
Õppemeetodid:  õpetaja loeb juttu, lapsed kuulavad- seejärel toimub arutlus, iseseisev töö
Õppematerjalid:  Eno Raud „Kalevipoeg“
Õppevahendid:  paber, süsi

Tunni ülesehitus:   Tund algab (alustame seistes) Tänase tunni teemaks on meie rahvuseepos „Kalevipoeg“
SISSEJUHATAV ARUTELU  (häälestus)   (6 MIN)
Kas olete kuulnud midagi Kalevipojast??? Kes ta on??? 
Kalevipoeg on  meie rahvusvägilane ja temast on suur paks raamat, mida nimetatakse eeposeks. Igal rahvusel saab olla ainult üks eepos ja meil on selleks Kalevipoeg.
Mis te arvate milline Kalevipoeg välja nägi???  (suur, väike jne)
ÕPPIMINE: Õpetaja loeb Eno Raua raamatust „Kalevipoeg“ katkendi Kalevipoja teekonnast   maailma lõppu lk 95- 97, 103-104 ( 12 MIN)
Nüüd hakkamegi seda lugu kuidas Kalevipoeg maailma lõppu läks joonistama. Selleks kasutame me söetehnikat. See tehnika on väga vana, vähemalt sama vana kui Kalevipoeg.
Annan teile kõigepealt ühe väikese proovipaberi. Näitan klassi ees, et söega saab erineva tugevusega jooni teha ja, et sütt saab näpuga hajutada.( 8min)
Seejärel annan põhitöö jaoks uue paberi ja nad hakkavad sinna kuuldud lugu joonistama. (viimased 20 MIN, esimesest tunnist) …..     seejärel VAHETUND
Teine tund  õpilased jätkavad iseseisvat tööd (30- 35 MIN)
REFLEKTSIOON: (10- 15 MIN)
Vaatame koos pildid üle. Iga laps saab rääkida, mis osa ta jutust kujutas. Tagasiside.














Vanalinna Hariduskolleegium
Sihtgrupp: 1  KLASS
Teema:  KALEVIPOEG, SAAREPIIGA  JA  SUUR  TAMM
Tehnika: naturaalne vahakriit
Maht: 2 korda 45 min
Eesmärgid:  Õpilane tunneb Eesti eepost Kalevipoeg ja see inspireerib teda.
(õppekava järgi ammutatakse esimeses kooliastmes loovtööde ainest meie kultuuriloost, 1 kooliastme õppesisu üks komponent õppekava järgi on pildilised jutustused. Õpitulemustena on oluline tunda rõõmu kunstist, kui mängulisest  ja loovast tegutsemisest.)
Põhimõisted: eepos, muistend, Kalevipoeg
Õppemeetodid:  õpetaja loeb juttu, lapsed kuulavad- seejärel toimub arutlus, iseseisev töö
Õppematerjalid:  Eno Raud „Kalevipoeg“
Õppevahendid:  paber, vahakriit

Tunni ülesehitus:   
Tund algab (alustame seistes) Tänase tunni teemaks on meie rahvuseepos „Kalevipoeg“
SISSEJUHATAV ARUTELU  (häälestus)   (10MIN)
Kas olete kuulnud midagi Kalevipojast??? Kes ta on??? 
Kalevipoeg on  meie rahvusvägilane ja temast on suur paks raamat, mida nimetatakse eeposeks. Igal rahvusel saab olla ainult üks eepos ja meil on selleks Kalevipoeg.
Mis te arvate milline Kalevipoeg välja nägi???  (suur, väike jne)
Nüüd ma näitan teile Kristjan Raua joonistusi. Tema joonistas Kalevipoja eeposele pildid.
ÕPPIMINE: Õpetaja loeb Eno Raua raamatust „Kalevipoeg“ katkendi „Kalevipoeg saarepiiga ja suur tamm“ lk  25- 30 ( 12 MIN)
ÜLESANNE:  Nüüd hakkame seda lugu joonistama.
Iseseisev töö tunni lõpuni
VAHETUND
Iseseisev töö jätkub.
REFLEKTSIOON: (10- 15 MIN enne tunni lõppu) vaatame koos pildid üle. Iga laps saab oma pildist rääkida.
Koristame lauad, õpetaja lõpetab tunni.






















Vanalinna Hariduskolleegium
Sihtgrupp: 1 KLASS
Teema:  JOONISTAME  EUROOPAT
Tehnika:  Pliiatsid, vildikad
Maht:  2 korda 45 min
Eesmärgid:  Õpilane teab, mis on Euroopa ja mis on Euroopa Liit. Õpilane väljendab oma ideid, arvamusi, kogemusi teemal Euroopa.
Põhimõisted:  Euroopa, Euroopa Liit, EURO
Õppemeetodid:  arutlus, iseseisev töö
Õppematerjalid: internet, välja prinditud Euro näidised
Õppevahendid:  paber, pliiatsid, vildikad

Tunni ülesehitus:  Tund algab (alustame seistes)
Häälestus: (10 MIN)  Tänase tunni teemaks on „Joonistame Euroopat“
Mis on Euroopa?
Euroopa on maailmajagu. Looduslik ja kultuuriline ala. Euroopas valitseb paraskliima, see tähendab, et ei ole liiga soe ega liiga külm.  Euroopas on tihe asustus, siin elab palju inimesi, kuna siin on hea ilm ja head loodustingimused.
Mis on Euroopa Liit?
Euroopa Liit on majanduslik ja poliitiline ühendus. Kuna Euroopas on palju väikeseid riike on neil lihtsam tänu Euroopa Liidule oma asju ajada.
Euroopa Liidul on 27 liikmesriiki.
Euroopa Liidu liikmesriigid on Austria, Belgia, Bulgaaria, Eesti, Hispaania, Holland, Itaalia, Iirimaa, Kreeka, Küpros, Leedu, Luksemburg, Läti, Malta, Poola, Portugal, Prantsusmaa, Rootsi, Rumeenia, Saksamaa Slovakkia, Sloveenia, Soome, Suurbritannia, Taani, Tsehhi, Ungari
Milline on Euroopa Liidu Lipp? (sinise taustal ring 12 tähekesest)
Mis raha on kasutusel Euroopa Liidus?
Euro on kasutusel 16 liikmesriigis: Austria, Belgia, Hispaania,Holland, Iirimaa, Itaalia, Kreeka, Küpros, Luksemburg, Malta, Portugal, Prantsusmaa, Saksamaa, Slovakkia, Sloveenia, Soome.
Alates esimesest jaanuarist ka Eestis.
ÕPPIMINE:  Täna joonistame Euroopat.
Millistes riikides te käinud olete?
Te võiksite joonistadagi neid riike. Mis huvitavat te seal nägite, milline loodus seal oli, mis loomi te nägite.
Pildile võiksite joonistada ka selle riigi lipu, siis saavad kõik kohe  aru, mis riigiga on tegemist. Samuti võite joonistada ka Euroopa Liidu lipu. Kui olete külastanud mitut Euroopa riiki, siis võite jaotada paberi mitmeks osaks.
Võite joonistada ka Eestit, eesti asub ka Euroopas.
Jagan paberid. Pliiatsid
Edasi toimub iseseisev töö tunni lõpuni.
VAHETUND
Teisel tunnil jätkub iseseisev töö õpetaja juhendamisel.
REFLEKTSIOON: (10- 15 MIN) enne tunni lõppu vaatame koos kõik tööd üle, mida keegi joonistanud on.









Sihtgrupp: 1 KLASS
Teema: VÄIKE  SININE  JA VÄIKE  KOLLANE
Tehnika: maal (guass)
Maht: 2 korda 45 min
Eesmärgid:  Õpilane tunneb põhivärve ja oskab neid omavahel segada.
Põhimõisted: põhivärvid, värvide segamine, guass
Õppemeetodid:  Läbi mängu ja jutustuse õppimine
Õppematerjalid:  Leo Lionni raamat „Väike sinine ja väike kollane“
Õppevahendid:  paber, guass, pintslid

Tunni ülesehitus:  (häälestus) Tund algab (alustame seistes)
Tänase hakkame maalima ja värve segama.
Kõigepealt röögin ma teile ühe loo Väikesest Sinisest ja Väikesest Kollasest.

ÕPPIMINE: Nüüd hakkame väikest sinist ja kollast maalima.
Jagan paberid, igaüks võtab veetopsi ja pintsli ja lapi.
Räägin millised on  guassipintslid.
Siis punane igaühele palleti peale värve (sinine, kollane, punane) (6 min)
NB! Keegi ei tee  veel midagi, alustame kõik koos.
Kõigepealt maalime Väikese Kollase ja kui ta on valmis siis peseme pintslid veetopsis puhtaks ja kuivatame. Nüüd teeme Väikese Sinise.
Ja nüüd sinine ja kollane kallistasid ja maalime meie ka rohelise. Kuidas me seda teeme? Segame kollase ja sinise.
Nüüd teeme nende sõbra orani. Mis me selleks tegema peame? Segame punase ja kollase.
Nüüd võite teha neile veel sõpru või võite teha ema ja isa sinise ja kollase ja kus nad elasid.(31 min)
VAHETUND
Iseseisev töö jätkub, õpetaja juhendab
15 min enne tunni lõppu hakkame laudu koristama