4. klass (Vanalinna Hariduskolleegium)

Sihtgrupp: 4. KLASS
Teema: MINU  EURO
Maht: 2 korda 45 min
Eesmärgid: Õpilane, kui väike Eesti kodanik on kursis riigis toimuva rahareformiga ja rakendab oma loovust kujundades ise euroraha. (õppekava läbiv teema kodanikualgatus ja ettevõtlikkus)
Põhimõisted: EURO, rahareform, Euroopa Liit, vahetuskurss
Õppemeetodid: õpetaja tutvustab teemat, seejärel arutlus ja iseseisev töö
Õppematerjalid: info internetist  http://et.wikipedia.org/wiki/Euro#Eellugu, http://et.wikipedia.org/wiki/Euroopa_Liit, internetist välja prinditud Euro näidised.
Õppevahendid:  paber (paberraha ja müntide kontuurid on õpetaja poolt ette tehtud), vildikad, värvipliiatsid.






Sihtrühm: 4 KLASS
Teema: ÄIKE
Tehnika:  maal (guass)
Maht: 2 korda 45 min
Eesmärgid: Õpilane maalib äikest, kui loodusnähtust, põhinedes kaugematele mälestustele või meenutustele möödunud suvest. Õpilane rakendab värvide segamisoskust ja püüab anda edasi emotsiooni.
(2 kooliastme õppesisu on erinevate objektide kujutamine vaatluse ja mälu järgi. Erinevate ainete lõiming: õppeülesande seostamine loodusõpetusega- õpitakse tundma ja tähele panema looduskeskkonda ja selle erinevaid nähtusi)
Põhimõisted:  äike, loodusnähtused, värvide segamine
Õppemeetodid:  arutlus, iseseisev töö
Õppevahendid:  paber, guassvärvid, pintslid
















Sihtgrupp: 4. KLASS
Teema: MINU  ELU = HAMBURGER
Tehnika: kollaaž
Maht: 2 korda 45 min
Eesmärgid: Õpilane kasutab kollaazi tehnikat oma ideede ja loovuse väljendamiseks. Õpilane analüüsib ennast ja töö sisu on autobiograafiline
Põhimõisted:  kollaaž
Õppemeetodid: arutlus, iseseisev töö
Õppematerjalid:-
Õppevahendid:  värvilised paberid, käärid, liim, ajalehed, pliiatsid

Tunni ülesehitus: Tund algab (alustame seistes)
HÄÄLESTUS:  Mis on teie lemmiktoit?
Täna vaatame maailma läbi hamburgeri. Me hakkame tegema kollaazi ja te kujutate seal pildil oma elu. Hamburgeril on palju kihte nagu teilgi. Te võite seal kujutada oma hobisid lemmik toiduaineid, lemmikbändi, lemmikfilmi. Kõik , mis teile meeldib. Võite seda teha nii kujundite kui sõnadega, mis te ajalehtedest leiate ja kokku kleebite.
Ühesõnaga see hamburger iseloomustab teid. See on nagu omamoodi portree teist.
Jagan paberid. Ja vahendid.
Kõigepealt kleepige ülemine ja alumine saiakukkli tükk.(7 min)
ÕPPIMINE: Edasi toimub töö individuaalselt, õpetaja juhendab.
VAHETUND
Iseseisev töö jätkub.
REFLEKTSIOON: tunni lõpus vaatame koos tööd üle.